2014. július 24., csütörtök

PSRL WEC - 5. forduló - Silverstone



Elérkeztünk a bajnokság második feléhez a PSRL WEC bajnokságában, a 8 futamos bajnokság 5. állomásához. A felkészülés nagyon rövidre sikerült, a nevezéssel is voltak problémáink, így a versenyt a kategória utolsó két helyéről kezdtük meg. A táv feléig úgy nézett ki, hogy a #215-ös autóval versenyben lehetünk a győzelemért, de aztán David Beranek (Team RGPL) begyújtotta a rakétákat és egyre távolabb került tőlünk. A #269-es kocsi tartotta magát a 4. helyen, majd miután kb. 2 óra elteltével kiesett a Simco-s csapat, feljöttek a 3. helyre. Ezután egyre biztosabbá vált, hogy a dobogó alsó két fokát el tudjuk foglalni a 6. óra végére.
1 órával a vége előtt a #269-es kocsi megelőzte a #215-öst, majd ezeket a pozíciókat meg is tartottuk a végéig, így sikerült újra a 2. és 3. helyen befejeznünk egy futamot. Ezzel az eredménnyel megerősítettük a bajnokságban is elfoglalt helyezéseinket.

Futam utáni nyilatkozatok:

Fulmer Zoltán: "Nem éreztem elég erősnek magunkat a verseny előtt, de a 2. és 3. órában elkezdtem felzárkózni az első helyezettre, így felcsillant a remény, hogy akár a győzelemért is harcba szállhatunk. A 4. órában viszont az élen gyorsabb temopóra váltottak, amit nem tudtam én is felvenni és távolodni kezdtem, ezután pedig már csak arra törekedtem, hogy minél stabilabb, hiba nélküli vezetéssel fejezzem be a silverstone-i szereplésemet."

Szilassy Arnold: "Előzetesen nem vártam sokat a versenytől, mivel tudtam, nem lesz időm készülni rá. A vonalvezetés fejben volt, így gondoltam, nagy baj nem lehet. Szerencsére a csapattársak már kész setuppal fogadtak, így csak meg kellett tanulni biztonságosan vezetni. Az első pillanattól kezdve azokat az időket tudtam hozni vele, amiket kért a csapat az előzetes taktikában. Nem indultunk sokan P2 kategóriában, így létkérdés volt a minél több pont bezsebelése. A Simco P2-es autója áll mögöttünk a tabellán pár pont különbséggel, velük kellett harcolnunk a pontokért. Internet problémák miatt feladni kényszerültek a versenyt, így már csak magunkra kellett figyelni. Mehet közben váltottunk taktikát, így a 2 autónk helyet cserélt, ezzel bebiztosítva a bajnokság harmadik helyét a Simco előtt. Így két futammal a vége előtt elég nagy esélyünk van egy év végi második és harmadik összetett béli helyezésnek. "

Nemcsák Gábor: "Silverstone mindig a kedvenc pályáim közé tartozott, ezért is elég pozitívan álltam a futamhoz, a beállításunk adott volt csak a stratégia volt kérdéses. Az első etapban Zolival megegyeztünk, hogy felrakjuk a Hard gumit és meglátjuk mi lesz. A stratégia nem volt kifizetődő, mivel túlságosan elfogyott a gumi és pilóta váltás után a tervezett 1 óra helyett csak 45 percet tudtam elmenni, így 15 perc hátrányba kerültünk, amit a futam során vissza kellett szerezni. A második órában amikor átvettem az autót sajnos elkövettem két amatőr hibát, ami a kategória vezető helyébe került abban a pillanatban :( egyszer megpördültem másodszor pedig egy Hopto GT autóját toltam meg :( majd a korai kiállás miatt Zoli átvette a kormányt és elképzelhetetlen sebességre kapcsolt :) A TeamRGPL autóját, amit Zdanek Smarda vezetett 10 másodpercen belülre megközelítette jelzem 40 másodpercről indult, végig 1.46 -os köröket produkált, majd a következő etapjában Beranek ült be a TeamRGPL autójába és azonos tempóra volt képes, így nem tudtunk közelebb kerülni hozzájuk. Utolsó két órára visszakaptam az autót csak be kellett hoznom a célba, megpróbáltam felvenni a verseny Beranekkel, de csak tartani tudtam a tempóját az első etapomban, azonban a régi nyomvonal gyors jobb kanyarjában az egyik hurka megdobta az autót és nagy gépészkedés árán sikerült minimális károsodással megmenteni, így arra jutottunk mivel a #269-es autónak jobban kellett a pont egy plusz BOX kiállással helyet cseréltünk és ekkor kezdődött a #215-ös autó leamortizálása. Utolsó fél órában a SiMCO P1 Audi a célegyenesben a füvön próbálta meg lekörözni a GT autót, én pedig a pályán belül mentem el mellette, úgy gondolta bejön mögénk DE elszámolta és kipördített. A következő roncsderbi a SiMCO GT autójával történt, sajnos az első gyors jobbosba nem értettük meg egymást, bementem mellé ő pedig nem számított rá és mind a ketten a kavicságyba landoltunk.
Röviden: élveztem a futamot, köszönöm a lehetőséget, Fuji-ba odaverjük az RGPL-t :)"



A verseny közvetítése:

Pár pillanat kép a versenyről: