A múlt héten került megrendezésre a Spa-Francorchamps-i futam, amitől a csapat nagyon sokat várt. A várakozások ellenére az időmérőedzésen elért helyezés még nem is, de az időbeli lemaradás nagyon is aggasztotta a csapatot. Megpróbáltak változtatni a beállításokon az utolsó pillanatban, de jobb nem lett, így maradtak az eredeti terveknél. Annak ellenére, hogy a csapat nem érezte a tempóját a legjobbnak, a versenytől jó szereplést vártak a sebring-i "kudarc" után. A rajt sajnos nem sikerült túl jól, mindkét rajtoló pilóta (Cse' és Dala) hibázott az első kanyar féktávján. Ennek eredménye 1-1 áthajtásos büntetés volt, ami körülbelül 10mp hátránnyal sújtotta a csapatot. Persze a versenyt itt nem adták fel, hisz volt még hátra majdnem 6 óra. Az első két óra gyorsan el röppent és a csapat zárkózott fel annak rendje és módja szerint, a taktika működni látszott, de a harmadik órában a 215-ös autónak akadt egy kis technikai problémája, miszerint Cse'-t Ze' váltotta volna, de neki a modemje megadta magát, így jött egy be nem tervezett pilóta váltás, ami felforgatta az egész taktikát. Dala ült be, akit időközben Manci váltott a 269-es autóban, így mindkét csapat taktikája felborult. Ze' eközben szerzett egy másik tápot a modemhez. Dalának nagyon nehéz dolga volt, mert nem ismerte ennek az autónak a beállítását, hisz nem is ment volna vele. Sajnos nem ez volt az egyetlen technikai probléma a versenyen, 269-es autó 4 óra verseny után, épp egy pilóta váltás után, amikor is Nigi Vette át Dalától a volánt, balesetet szenvedett és ezt követően kifagyott az rFactor és fel kellett adniuk a versenyt. Ez azért is szomorú, mert tavaly ugyan ilyen balszerencsék sújtották a második számú autót és úgy tűnik ezek ebben az évben sem kerülik el őket. A talpon maradt autót Ze' hozta be a célba a második helyre, ami nem rossz, de az hogy mennyivel maradt le az első helytől, az elszomorító: több mint 1 kör ezen a hosszú pályán... Ettől jobb eredményre számított a csapat.
A következő verseny 2014.05.24-én az olaszországi Monzában tartják.
Verseny utáni nyilatkozatok:
Fulmer Csaba: "A verseny nem indult túl jól, mert lekényszerültem a fűre és meglöktem egy P1-es autót, ami miatt ezúton is elnézést kérek. Ezért az incidensért egy áthajtással büntettek, ami jogos volt. A tempóm jó volt egészen addig a pontig, míg az öcsém SMS-ét nem olvastam el az Eau Rouge utáni egyenesben, amiben leírta hogy nincs nete... Akkor kicsit szétestem és nem futottam túl jó köröket. Kizökkentem a ritmusból, amibe már 2 és fél órája benne voltam, de szerencsére 5-6 kör után megoldottuk, hogy Dala menjen Ze' helyett, míg ő farag egy új tápot a modemhez. Átadtam Dalának az autót, amivel Ő nem ment volna, ráadásul a beállítást sem próbálta ki előtte, de legalább nem estünk ki. Összességében jó futam volt, kellett a szerencse a 2. helyhez, de az első hely nagyon messze volt. Nagyon sajnálom, hogy újra visszajöttek a problémák, amik a másik csapatot sújtják, ezt valahogy ki kell küszöbölni!"
Fulmer Zoltán: "Kalandos délután volt, mivel az internetem nem működött akkor, amikorra be volt tervezve az autóba ülésem, de szerencsére meg tudtam oldani a hálózat problémáját, így tehát csúsztattunk egy etapot és rám maradt a futam befejezése. Elég eseménytelenül kőröztem, csak egyszer kellett igazán koncentrálni, amikor megelőztem Dániel Gábort és átvettük a második helyet, ami nem rossz eredmény, de még mindig túl messze vagyunk időben az első helytől. Most már tényleg muszáj lesz megtalálnunk a hiányzó tizedeket, különben még nagyobb hátrányba kerülünk a bajnokságban."
Szilassy Arnold: "A fekete hétvége! Pár szóban így tudnám jellemezni a szereplésemet. Jól indult a csapat, magabiztosan haladt Dala és Man, majd harmadik versenyzőként jöttem Én. A felkészülésem nem sikerült tökéletesre. Vagy inkább mondjam azt, hogy nem volt felkészülésem? :) Az első etapom második vagy harmadik körében jártam, mikor is az Eau Rouge előtt köröztem volna egy GT autót. Korrektül lehúzódott az ideális ívről, így megkezdtem az előzést balról. Azonban a bal kerékkel a kelleténél jobban ki akartam használni a rázókövet. Meg is lett az eredménye, hisz egyből lerántotta az autómat, ami szó szerint katapultált a gumifalba. Az még hagyján, hogy rommá törtem, de a gépem a becsapódás pillanatában úgy gondolta, hogy az rFactor működése leáll :( Ha akartam volna se tudok javíttatni, ezt az esélyt már nem hagyta meg Nekem. Sajnálom a csapatot, utólag is elnézést mindenkitől!"
Szilassy Arnold: "A fekete hétvége! Pár szóban így tudnám jellemezni a szereplésemet. Jól indult a csapat, magabiztosan haladt Dala és Man, majd harmadik versenyzőként jöttem Én. A felkészülésem nem sikerült tökéletesre. Vagy inkább mondjam azt, hogy nem volt felkészülésem? :) Az első etapom második vagy harmadik körében jártam, mikor is az Eau Rouge előtt köröztem volna egy GT autót. Korrektül lehúzódott az ideális ívről, így megkezdtem az előzést balról. Azonban a bal kerékkel a kelleténél jobban ki akartam használni a rázókövet. Meg is lett az eredménye, hisz egyből lerántotta az autómat, ami szó szerint katapultált a gumifalba. Az még hagyján, hogy rommá törtem, de a gépem a becsapódás pillanatában úgy gondolta, hogy az rFactor működése leáll :( Ha akartam volna se tudok javíttatni, ezt az esélyt már nem hagyta meg Nekem. Sajnálom a csapatot, utólag is elnézést mindenkitől!"
Hivatalos végeredmény
A futam TV közvetítései:
# | Driver | Team | Car | Class | Laps | Race time | Fastest lap |
1 | Istvan Paar | #101 - MASZIM P1 | Toyota TS030 | P1 | 177 | 361:06.846 | 1:58.664 |
2 | Balazs Kiss | #143 - SIMCO P1 | Toyota TS030 | P1 | 177 | +0:30.320 | 1:59.060 |
3 | Adam Bunna | #114 - OBHUN Racing P1 | Toyota TS030 | P1 | 175 | +2 laps | 1:58.822 |
4 | Zsolt Fazekas | #158 - Hopto Alfa P1 | Toyota TS030 | P1 | 173 | +4 laps | 1:59.112 |
5 | David Beranek | #207 - TeamRGPL P2 | Honda ARX-14 | P2 | 173 | +4 laps | 2:02.261 |
6 | Zoltan Fulmer | #215 - Fulmer Racing Team P2 | Honda ARX-14 | P2 | 172 | +5 laps | 2:02.857 |
7 | Gabor Daniel | #255 - Fool Racing Crew P2 | Honda ARX-14 | P2 | 171 | +6 laps | 2:02.139 |
8 | Andras Sari | #229 - MASZIM P2 | Honda ARX-14 | P2 | 171 | +6 laps | 2:02.244 |
9 | Norbert Serban | #272 - SIMCO P2 | Honda ARX-14 | P2 | 170 | +7 laps | 2:02.592 |
10 | Lorant Szabo | #227 - BlueBird Racing P2 | Nissan ARX-14 | P2 | 168 | +9 laps | 2:04.283 |
11 | Stan Votypka | #208 - TeamRGPL P2 | Honda ARX-14 | P2 | 165 | +12 laps | 2:04.542 |
12 | Ben Russell | #121 - Rush Motorsport P1 | Toyota TS030 | P1 | 164 | +13 laps | 2:01.438 |
13 | Laszlo Nyilas | #301 - Hopto B-Arrow GTE | Ferrari 458 Italia GT3 | GTE | 160 | +17 laps | 2:12.614 |
14 | David Eke | #324 - VSR RacingNews.hu Team GTE | BMW Z4 GT3 | GTE | 160 | +17 laps | 2:13.052 |
15 | Szabolcs Pethe | #343 - SIMCO GTE | Ferrari 458 Italia GT3 | GTE | 158 | +19 laps | 2:13.005 |
16 | Mario Ambrus | #323 - VCRC Gold Wings GTE | Porsche 911 GT3-R | GTE | 158 | +19 laps | 2:14.023 |
17 | David Nagy | #399 - VSRL Formula.hu GTE | BMW Z4 GT3 | GTE | 158 | +19 laps | 2:13.379 |
18 | Marcell Darvasi | #344 - SIMCO GTE | Ferrari 458 Italia GT3 | GTE | 158 | +19 laps | 2:13.563 |
19 | Mate Turcsanyi | #330 - OXXO SimRacing Team GTE | Ferrari 458 Italia GT3 | GTE | 158 | +19 laps | 2:13.168 |
20 | Akos Kun | #385 - Spirit of Balaton Motorsport GTE | Audi R8 LMS | GTE | 157 | +20 laps | 2:14.459 |
21 | Szabolcs Berenyi | #304 - NetRally SimRacing Garage GTE | Ferrari 458 Italia GT3 | GTE | 144 | +33 laps | 2:16.555 |
A futam TV közvetítései: