2014. február 4., kedd

DRF DTM - Oschersleben


Túl vagyunk 7. fordulóján a DRF DTM bajnokságnak. Az időmérőt Nigi nyerte meg Cse' és Fövenyessy Szabolcs előtt. Őket ATI és Ze' követte, Dala csak a kilencedik helyre kvalifikálta magát.

A verseny első kanyarja megtépázta a mezőnyt, sajnos Nigi-t is, aki csúnyán összetörte a csillagos márkát. A futam közben sok hibát láthattunk, ez alól a csapat tagjai sem voltak kivételek. Az első helyen autózó Cse' is meglátogatta a bukóteret, ATI is többször "letért" a ideális ívről, Ze'-t pedig Kapitány Ignác "segítette" mellékvágányra. A futam győzelmet érő előzést, rendkívül izgalmasan módon az utolsó kör utolsó kanyarjában szerezte meg Fulmer Csaba. A peches második Kapitány Ignác, míg a harmadik Fulmer Zoltán lett. Negyedik lett Weisinger Attila, hatodik Dalanics János és Szilassy Arnold a nyolcadik helyre küzdötte fel magát a balszerencsés kezdet után.

Verseny utáni nyilatkozatok:

Fulmer Csaba: "Az időmérőm nem volt rossz, a pozícióval elégedett voltam, nyugodtan várhattam a versenyt. A rajt jól sikerült, sajnos Niginek kevésbé, mert az autója nem akart megállni..., így a második kanyart már az első hely birtokában kezdhettem meg. Ezután elkezdtem spórolni a gumikkal, hogy csapatársam kicsit feljöjjön ránk, ami sikerült is, így nyomhattam neki újból. Első kiállás után átálltam 3 kiállásra, hogy ne egyedül menjek, és segítsem öcsémet a jobb helyezés elérésében. Nekem is izgalmas lett a vége, hisz az utolsó kanyarban előztem meg Kapitány Ignácot. Sajnálom kicsit őt, mert senki nem szeretné, hogy az utolsó kanyarban vegyék el a győzelmét."


Fulmer Zoltán: "Az időmerőmet elszúrtam, valamiért az 5 perccel korábban futott időmet meg sem tudtam közelíteni. A futamon - habár elől voltam a helyezéseket tekintve - a tempóm nem volt elég ahhoz, hogy az első helyért tudjak küzdeni. A 3. hely így is nagyon előkelő, továbbra is őrzöm összetettben a 2. helyezésemet, ami nagy öröm a csapatnak és persze nekem is."



Szilassy Arnold: "A felkészülési időszakot szem előtt tartva, eredményes versenyben reménykedtem. Az időmérő edzést sikerült egy abszolút hotlaps idővel megnyernem. Ezen a pályán elég nehéz volt a megfelelő időben, megfelelő helyen szélárnyékot adni a csapattársaknak, így maradt a nyers erőfelmérő. 
A piros lámpák kialvása után elsőként fordulhattam be az 1-es kanyarba. Kicsit azonban alul kormányozott lett a Mercedes, így a gumifalban találtam magam. Mondanom sem kell, nem így terveztem. Az első körben egy gazdasági totálkár, irány a box. Sok esély nem volt feljönni, még úgy sem, hogy 50 kör hátra volt. Húzós tempóban csökkentettem a horribilis lemaradásom. A végére sikerült is pár ellenfelemet utolérni, majd megelőzni őket. A dobogó azonban most elmaradt..."


Készültünk egy "rendhagyó" videóval. Egyénenként a legjobb kvalifikációs körök (idők) láthatóak rajta, egy visszajátszásba sűrítve.



A verseny hivatalos végeredménye:
# Driver Team   Laps     Race time     Fastest lap  
1 Csaba Fulmer Team MTEK 51 70:39.713 1:20.545
2 Ignac Kapitany Team Schnitzer 51 +0:00.102 1:20.816
3 Zoltan Fulmer Team MTEK 51 +0:01.850 1:20.869
4 Attila Weisinger HWA_2 AMG Mercedes 51 +0:14.770 1:21.072
5 Szabolcs Fovenyessy Team RBM 51 +0:24.322 1:20.869
6 Janos Dalanics Mucke Motorsport 51 +0:26.693 1:20.640
7 Gyorgy Iszaly HWA_1 AMG Mercedes 51 +0:27.986 1:21.204
8 Arnold Szilassy HWA_2 AMG Mercedes 51 +0:45.043 1:20.860
9 Jozsef Kokeny Team RMG 51 +1:24.993 1:21.728
10 Sandor Csizmadia ABT Sportsline 50 +1 lap 1:22.868
11 Norbert Makai Team Rosberg 20 Suspension 1:22.440
12 Robert Banic Team RMG 3 DNF 1:21.584
13 Balint Fazekas Team Rosberg 0 Suspension -

A verseny közvetítése:




Bajnokság állása